Organisatie Team (OT)


Het OT (oftewel het Organisatie Team) is voor de deelnemers hoofdzakelijk achter de schermen actief. 

Wat doet het Organisatie Team?

Onze taak is om de Paroba zo te organiseren en coördineren, dat er een geweldig weekend wordt neergezet voor de deelnemers. Dat kan natuurlijk niet zonder de andere teams.

We beginnen in oktober/november al met de voorbereidingen. Dat betekent dat vanaf die datum er met regelmaat gebeld, gemaild en overlegd wordt met vele mensen. Onder andere met sponsors, gemeente, de regio en natuurlijk met het Amsterdamse Bos waar we ook dit jaar weer te gast mogen zijn.

Elk jaar willen we de Paroba weer verbeteren en nieuwe uitdagingen voor de deelnemers en medewerkers in het programma verwerken. Zo een van onze uitdagingen dit jaar: het organiseren de Paroba XL, een vervolg op de Paroba. De Paroba XL is voor explo’s van 15 tot en met 18 jaar en zij krijgen dan ook een programma-aanbod op hun niveau.

Ook dit jaar speelt de website www.paroba.nl weer een belangrijke rol, als enige informatiebron naar de deelnemende groepen. Hier kan je niet alleen zien wie wij allemaal zijn, maar ook in welk subkamp je zit en wat er allemaal van je verwacht wordt. Wij hopen dat jullie je talenten weer volop inzetten, zodat ook deze Paroba een succes kan worden.

Verder zorgen we voor het draaiboek, maken we een vervoersplan, verwerken we jullie inschrijvingen, en innen wij de deelnemersgelden.

Dit is o.a. allemaal nodig om de Paroba mogelijk te maken. Wij zorgen dat (met de andere teams) ook dit jaar de organisatie weer klopt als een bus.

Aan het eind van de Paroba zijn er voor de drie beste deelnemende groepen prijzen te winnen. De winnende Paroba’s krijgen altijd een beker mee naar huis, daarnaast mogen ze in het Pinksterweekend naar de Landelijke Scouting Wedstrijden (LSW) in Baarn. Voor de winnende Paroba is er ook de Paroba Wisseltrofee. Deze mag tot de volgende Paroba mee naar jullie clubhuis, en jullie worden eervol vermeldt op het wisselschild.

Tot op de Paroba!